Nieuws

Duursporters presteren beter door krachttraining

Vaak is dit voor de (recreatieve) duursporter niet zo populair. De focus ligt meestal op veel kilometers en trainingsuren maken. En met krachttraining wordt al vaak snel gedacht dat je er te zwaar en breed van wordt, dat valt reuze mee. Hypertrofie, spiergroei, treedt ongeveer pas op vanaf 8 tot 12 weken. Wat gebeurt er dan in die... Lees verder

Hoeveel eiwitten heb ik nodig voor een optimaal resultaat?

Dit hangt af van verschillende factoren zoals: GewichtLengteLeeftijdType sport De standaard richtlijnen voor een niet-sporter is 0,8 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht, dat is bijvoorbeeld: 64 gram eiwitten per dag voor een volwassen man van 80 kilo52 gram eiwitten per dag voor een volwassen vrouw van 65 kilo De... Lees verder

Voeding – groente

Vorige week heb ik het over de basis gehad qua voeding, nu gaat het specifiek over groente. Waarom? Omdat groenten onmisbaar zijn voor een gezonde levensstijl.   Met de tips en uitleg die ik hierna geef, weet ik dat jij de volgende keer een opscheplepel meer pakt of dat je overdag meer eetmomenten met groenten gaat... Lees verder

KRACHTTRAINING VOOR HARDLOPErs

PT 058 biedt specifieke krachttraining aan voor hardlopen. Dit trainingsprogramma is erop gericht prestaties te verbeteren, blessures te voorkomen tijdens het hardlopen en uw techniek te verbeteren. Veel hardlopers onderschatten nog het effect van krachttraining op hun prestaties tijdens het hardlopen. Krachttraining mag dan ook... Lees verder

Willem Wijma, jouw Personal Trainer

‘Alles eruit halen wat erin zit’ is een prachtig gegeven om in het leven mee aan de slag te gaan. Het is zowel mijn persoonlijke doel als een doel in het werken met mensen als personal trainer. Als jouw personal trainer misschien? Ik sport al vanaf het moment dat ik bij wijze van spreken mijn eerste stappen zette. Vanaf mijn... Lees verder

Voeding – de basis

De schijf van vijf: wat houdt dat ook alweer precies in. Krijg ik genoeg groente en fruit binnen? Hoe zat het ook alweer met brood en zuivel? Voor jou heb ik alvast even de lijst van wat er allemaal in de schijf van vijf staat. Veel groente en fruitVooral volkoren, zoals volkorenbrood, volkoren pasta en couscous en... Lees verder

Even voorstellen…

Sinds kort is er bij PT058 een nieuwe medewerker in dienst. Koen Manson is onze nieuwe personal trainer: een enthousiaste, betrokken en vooral sportieve man. Koen is al ruim 15 jaar in de sportschool te vinden en heeft  in 2018 dan ook zijn diploma voor ‘certified personal trainer’ gehaald aan de hogeschool van Amsterdam.... Lees verder

Vacature Personal Trainer

Een werkdag als Personal Trainer;  “Het is 7.00 uur ’s ochtends en je eerste personal training van de dag staat op de agenda.  Deze fanatiekeling gaat 2x per week, voordat zijn werkdag begint, met je aan de slag in de sportzaal van Fysio 058. Aansluitend verwelkom je 2 vriendinnen die 1x per week een duo training bij... Lees verder

De shoulder push-up

De shoulder push-up is een oefening waarbij je voornamelijk de schouders traint. Naast deze spiergroep train je bijvoorbeeld ook de triceps en buikspieren. Volg het onderstaande stappenplan voor een juiste uitvoering: Stap 1 Begin in een algemene opdrukhouding met je handen wijder dan schouderbreedte en de ellebogen volledig... Lees verder

Ervaring PT 058 van Aylin en Nicolien

"We worden gemotiveerd en gestimuleerd om alles uit ons zelf te halen. " "Doordat ik een tijd terug mijn voet heb gebroken, kan ik nog niet alles. Hier wordt rekening mee gehouden en de oefeningen worden zo aangepast dat ik toch het uiterste uit mezelf kan halen. Van sommige oefeningen wordt een  spelletje gemaakt en ik  merk dat... Lees verder

10 leuke gezondheidsweetjes

Ken  je deze tien grappige gezondheidsweetjes al? 1. Spoel je neus met zout water Eén van die leuke gezondheidsweetjes die heel gemakkelijk uit te voeren is, is je neus spoelen met zout water. Dit kan je niet alleen helpen gezond te blijven, maar ook allergische reacties voorkomen. 2. Je lichaam maakt zelf aspirine... Lees verder

Lunges

Er zijn erg veel verschillende varianten van lunges. De lunge die het meest gedaan wordt, is de voorwaartse lunge. Daarnaast heb je bijvoorbeeld ook nog de walking lunge of de walking side lunge. Houdt onze pagina goed in de gaten voor de uitleg hiervan. Deze oefening versterkt je onderlichaam: billen, benen en hamstrings. De... Lees verder